Jaki olej silnikowy kupić?
Każda maszyna - czy jest to samochód osobowy, ciężarówka czy też kosiarka wykorzystuje do smarowania oleje. Najczęściej stosowane są oleje silnikowe - bo każda maszyna wyposażona w silnik spalinowy wymaga smarowania olejem silnikowym.
W samochodach osobowych dodatkowo stosowane są oleje przekładniowe do skrzyń biegów, oleje do automatycznych skrzyń biegów i oleje do mostów napędowych.
Oprócz tego stosuje się oleje w układach hydraulicznego wspomagania kierownicy oraz w kompresorach klimatyzacji.
Natomiast w maszynach budowlanych stosowane są dodatkowo oleje do napędu siłowników hydraulicznych. Tak więc taka nowoczesna koparka, z klimą, wspomaganiem i innymi bajerami może mieć sporo różnych olejów do wymian.
Napęd do maszyn budowlanych
Każda maszyna samobieżna musi mieć jakieś zasilanie, musi mieć jakiś własny, samodzielny napęd.
Do tego celu na ogół używane są silniki spalinowe. Maszyny napędzane silnikami elektrycznymi zasilane bateriami stanowią rzadkość, z reguły są to lekkie maszyny.
Większość maszyn budowlanych - zwłaszcza tych ciężkich - zasilana jest silnikiem wysokoprężnym czyli silnikiem diesla. Część maszyn napędzana jest silnikami benzynowymi zasilanymi różnymi benzynami lub gazem LPG - np wózki widłowe często jeżdżą na gaz.
Rama główna
Budowa spycharki gąsienicowej
Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:
podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.
Podwozie gąsienicowe
Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki
stabilizatora.
Rama główna
Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka