Kilka słów o poligrafii

u opcji i właściwości druku. Rodzaj papieru, tuszu, rozmiar, uszlachetnianie itp. Jednak niektórych formatów nie uda nam się zamówić online, bez pomocy operatora DTP. Duże druki wymagają odpowiedniego przygotowania pliku do dru

Kilka słów o poligrafii

Zamawiamy druk

Zlecanie drukowania z biegiem czasu stało się banalnie proste, często wystarczy wejść na stronę internetowej drukarni i wysłać plik do druku, wybierając przy tym z szeregu opcji i właściwości druku. Rodzaj papieru, tuszu, rozmiar, uszlachetnianie itp. Jednak niektórych formatów nie uda nam się zamówić online, bez pomocy operatora DTP.

Duże druki wymagają odpowiedniego przygotowania pliku do druku. W tym konwersję do CMYK oraz wiele innych poprawek, które dla laika są niemożliwe do wprowadzenia bez odpowiedniego oprogramowania. Niestety mało prawdopodobne żeby ten proces z czasem stał się łatwiejszy.


Wikipedia o DTP

Z czasem pojęcie DTP zaczęło odnosić się także do przygotowywania dokumentów do publikacji w postaci elektronicznej (cyfrowej). Proces DTP rozpoczyna się wprowadzeniem do komputera tekstu i obrazu. Poszczególne elementy graficzne podlegają następnie indywidualnej obróbce, a na tekst jest nanoszona korekta. Następnie odbywa się zasadnicza część procesu, czyli ułożenie stron publikacji z tych wszystkich elementów gotowego projektu, łącznie z naniesieniem informacji dla drukarza i introligatora. Na tym etapie pracy można również umieścić informacje o obrazie całej składki (patrz: impozycja). Czynność końcowa to zapisanie danych komputerowych w postaci pliku postscriptowego lub (coraz częściej) pliku PDF. W ramach DTP można również zarządzać przepływem prac w drukarni oraz sterować urządzeniami przygotowalni poligraficznej, jak i samej drukarni.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP


Druk i warunki jakie musi znieść

Reklama jest dźwignią handlu i o prawdziwości tego stwierdzenia nie trzeba nikogo przekonywać. Ale mamy różne formy reklamy, a chyba najbardziej utrwalona w naszej świadomości jest reklama papierowa w postaci plakatu, ulotki, czy bilbordu. Takie materiały reklamowe wymagają odpowiedniego papieru i metody druku, która zależy od przeznaczenia tego wydruku.

Inne warunki musi znieść zewnętrzny plakat, inne ulotka a jeszcze inne naklejka reklamowa. Mając to na uwadze specjaliści w drukarni mogą odpowiednio dobrać te materiały aby uzyskać najlepsze rezultaty.