Hydraulika układu
Układ napędowy
Składa się z następujących elementów:
silnika z chłodnicą,
przekładni hydrokinetycznej,
wału przegubowego,
skrzyni biegów,
przekładni głównej z mechanizmem skrętu,
przekładni bocznych.
Hydraulika układu napędowego
Składa się z pomp na przekładni hydrokinetycznej, filtrów ssących i ciśnieniowych oraz zaworów hydraulicznych.
Osprzęt roboczy
Szeroka gama osprzętów roboczych, takich jak:
lemiesz półwklęsły z belkami i siłownikiem przechyłu,
lemiesz półwklęsły z belkmi i siłownikiem przechyłu/nachylania,
lemiesz skośny z ramą C z siłownikami przechyłu,
lemiesz prosty z belkami i siłownikiem przechyłu,
lemiesz 6-położeniowy z ramą "C" i siłownikami przechyłu i skrętu (6-WAY),
zaczep,
zrywak wielozębny ? max. 3 zęby, belka zębów, podnoszona i opuszczana siłownikiem hydraulicznym,
osprzęty specjalistyczne:
pługi,
wciągarki,
walce do zagęszczania węgla kamiennego2.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka
Budownictwo - od prac ręcznych po robotyzację
Każdy z nas dobrze wie, że niegdyś wszelkiego rodzaju prace budowlane przebiegały w znacznej mierze ręcznie. Oczywiście używano konkretnych narzędzi, ale wszystkie podstawowe i najważniejsze zadania wykonywali ludzie. Z biegiem czasu jednak zaczęła zachodzić mechanizacja i automatyzacja robót, a obecnie w budownictwie można dostrzec postępującą robotyzację. Dzisiejsze maszyny budowlane są mocno zautomatyzowane i produkowane w oparciu o skomplikowane oprogramowania. Tym samym naprawa maszyn budowlanych może być realizowana jedynie przez zespół doświadczonych fachowców, którzy posiadają w tym zakresie odpowiednie przygotowanie merytoryczne i techniczne.
Naprawa zawieszenia w samochodzie
Jeżdżąc po polskich drogach możemy być pewni, że czekają nas częste remonty zawieszenia w naszym samochodzie. Wszechobecne dziury i ogólnie zły stan dróg mają znaczący wpływ na trwałość tych podzespołów w naszym aucie.
Niektóre z napraw będą dość łatwe do wykonania we własnym garażu a nawet na parkingu natomiast niektóre rzeczy warto powierzyć specjalistom.
Najprostszą ale bezecną czynnością jaką możemy wykonać samemu jest diagnostyka. Jest wiele objawów świadczących o zużyciu lub usterkach w zawieszeniu. Bardzo łatwo możemy zbadać stan amortyzatorów, łączników stabilizatorów i łożysk w naszym aucie - polecam zapoznać się z poradnikami na youtube.
Niektóre elementy możemy wymienić sami - np. zużyte łożyska kół. Wymiana jest dość pracochłonna ale nie wymaga specjalistycznych narzędzi, nie jest też niebezpieczna. Robiąc to samemu można zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Natomiast wymiana amortyzatorów jest czymś co bym radził zrobić u specjalisty. W większości samochodów sprężyny zawieszenia sprzężone są z całą kolumną amortyzatora - trzeba mieć specjalny sprzęt aby je rozdzielić. Z uwagi na ogromną siłę tych sprężyn może być to bardzo niebezpieczne. Tak więc niech ktoś inny ryzykuje urwaniem ręki.